За Xiaomi пішов OPPO. Як український бізнесмен зайняв домени китайських гігантів

23 Грудня 2019

Поділитись

Українець оформив на себе ряд відомих китайських брендів і відкрив однойменні сайти в Україні. Як йому це вдалося?
Відомий китайський виробник смартфонів OPPO, №5 в світі за обсягами продажів 2018 року, подав скаргу на українського підприємця Олександра Ширкова в арбітражний орган Всесвітньої організації інтелектуальної власності – WIPO Arbitration and Mediation Center.

Причина – назва сайту oppo.ua в Україні вже використовується Ширковим. Китайський гігант забажав передачі домену. OPPO найняла серйозних юристів. Її інтереси представляла юридична фірма з Данії Thomsen Trampedach GmbH.

Сам домен oppo.ua був зареєстрований Ширковим ще в 2015 році. Тоді йому якраз вдалося оформити через Укрпатент однойменну торгову марку на 45 клас товарів і послуг.
Зараз на сайті OPPO нічого немає, крім “заглушки” – назви бренду. Але як то кажуть в матеріалах справи, його наповнення кілька разів змінювалося. Спочатку веб-сайт представляв продукцію OPPO і містив посилання на інші ресурси, де були в тому числі і продукти конкурентів.

Китайську OPPO сайт в Україні, та й сама Україна в цілому не особливо цікавили аж до 2019 року. Але цієї осені вона офіційно вивела на ринок кілька своїх смартфонів і почав локальну кампанію.

Олександр Ширков – засновник українського дистриб’ютора електроніки NIS. У документах на сайті WIPO відповідач вказує, що доменне ім’я було зареєстровано з метою створити співтовариство для фанів бренду OPPO. Комерційних цілей він не переслідував. Більш того, відповідач вказує в документах, що міжнародна реєстрація бренду OPPO поширилася на Україну лише 6 серпня 2015 року. На той момент Ширков вже отримав права на домен в зоні .UA.

Арбітром, який приймав рішення, в цій суперечці виступив український юрист Тарас Кислий. Рішення на користь китайської корпорації було прийнято ще 4 липня 2019 року. Кислий порахував, що Ширков знав або повинен був знати про існування китайського бренду OPPO. І реєстрував на себе цей бренд з метою зареєструвати домен першого рівня в зоні .UA.

“Використовуючи доменне ім’я, ви навмисно намагалися привернути для комерційної вигоди користувачів інтернету на свій веб-сайт або в інше місце в інтернеті, створюючи ймовірність плутанини з ТМ заявника (OPPO – ред)”, – йдеться в рішенні.