Чи варто реєструвати торгову марку в Україні?

24 Січня 2020

Поділитись

Згідно із затвердженим порядком, реєстрація торгової марки для її використання на території України і за кордоном коштує від 5-6 тис. грн. при самостійному зверненні і від 6 до 10 тис. грн. з професійним супроводом. Тривалість процедури залежить від вибору державної програми і складає від 7-8 до 12-15 місяців або довше. Чи є сенс реєструвати торговий знак на таких умовах?

Переваги зареєстрованої торгової марки для українських підприємств.
Не намагаючись робити висновки за підприємців, пропонуємо для початку розглянути, що дає зареєстрована ТМ українським компаніям і організаціям.

Згідно із законом рекламувати можна тільки марку, яка зареєстрована офіційно. Якщо підприємство хоче виділитися поміж конкурентів, розробивши власний знак, без реєстрації воно не зможе його просувати в ЗМІ або Інтернеті (на законних підставах).

Суть реєстрації – розміщення інтелектуальної власності під захист держави. Тобто свідоцтво про проходження процедури – це гарантована на вищому рівні можливість заборонити конкуруючим організаціям використовувати репутацію власника ТМ.

Офіційна торгова марка дозволяє не тільки реєструвати сайти з затвердженим назвою, а й претендувати на вже існуючі домени (якщо вони з’явилися після реєстрації знака), які повністю ця назва повторюють.

Торгова марка – репутаційний фактор. Фірма-одноденка не стане витрачати до 10 тис. Грн. (Це на 1 клас) на зведення продукції під розкручений бренд.

Торговий знак дає право оформляти франчайзингові програми.