Торгові мережі і виробники почали битву.

26 Лютого 2020

Поділитись

Продовольчі мережі хочуть імпортувати товари відомих брендів самостійно, без участі українських представництв виробників. До чого це призведе?

Четвірка великих торгових мереж — Сільпо-фуд, Метро кеш енд керрі Україна, Ашан Україна Супермаркет і Новус Україна звернулися до голови Верховної Ради Дмитра Разумкова, його першого заступника — Руслана Стефанчука і голови комітету з питань економічного розвитку Ради Дмитра Наталухи з проханням прискорити розгляд законопроекту № 2255.

В одному з пунктів цього документа йдеться про паралельний імпорт: завозити в країну брендові товари зможуть не тільки офіційні представництва, а й усі, хто бажає. Ритейлери кажуть, що після затвердження законопроекту ціни знизяться, виробники ж побоюються безконтрольного імпорту.

Суть конфлікту в тому, хто контролює оптово-роздрібну маржу і обсяги продажів.

Чого хочуть торговельні мережі

Питання про введення паралельного імпорту, тобто міжнародного принципу вичерпання прав на торговельну марку, передбачений в Регламенті № 608/2013, який стосується роботи митниці. Імплементувати цей документ Україна взяла на себе зобов’язання при підписанні Угоди про асоціацію з Європейським Союзом.

Паралельний імпорт стосується процедури завезення брендового товару — від взуття до побутової техніки. Зараз імпортувати таку продукцію на територію України може тільки офіційний дистрибутор, який потім продає її всім охочим — мережам, франчайзинговим партнерам або окремим магазинам. Якщо ж, наприклад, пральну машину завезе інша компанія, то вона вважається «сірою». Часто таку продукцію, наприклад, з паспортом польською мовою, можна купити на ринках або в інтернет-магазинах. Коштує вона дешевше, але гарантія на неї в сервісних центрах не поширюється.

Питання про введення паралельного імпорту розглядається не перший рік. Вперше ця норма була прописана в законопроекті № 4614, який зареєстрували ще в 2016 році, але так і не прийняли. Друга спроба — документ № 2255 надійшов до Верховної Ради в жовтні минулого року, а одним з його співавторів виступив Руслан Стефанчук. У законопроекті йдеться про зміни охорони прав інтелектуальної власності, створення Національного офісу інтелектуальної власності та особливостей його роботи. Питанню паралельного імпорту присвячений лише один з пунктів. На початку лютого законопроект № 2255 був затверджений в першому читанні.

Митниця не проти, інтернет-магазини підтримують

Нова Митниця реформатора Максима Нефьодова підтримує введення паралельного імпорту. Фіксація в законодавстві міжнародного принципу вичерпання прав на торговельну марку є цілком логічною, повідомили НВ Бізнес в прес-службі відомства. Вони посилаються на вимоги СОТ, згідно з якими затримувати товар на кордоні через фальсифікований товарний знак (як це відбувається в Україні) можна тільки в одному випадку — якщо товарний знак нанесений на упаковку без дозволу його власника прав.

«Заходи щодо сприяння захисту прав інтелектуальної власності не застосовуються щодо провезення через митний кордон України оригінальних товарів, тобто товарів, які були виготовлені за згодою правовласника», — повідомили у відомстві.

Джерело: https://nv.ua/ukr/biz/economics/desheva-pobutova-tehnika-koli-i-chomu-mozhe-podeshevshati-novini-ukrajini-50070918.html