Від Disney вимагають відкликати права на фразу «Акуна Матата»
21 Грудня 2018
Активісти вимагають від Disney відкликати права на фразу «Акуна Матата».
Новий реліз самого популярного мультфільму Disney «Король лев» викликав новий виток суперечок про те, чи правомірні права компанії на фразу «Акуна Матата». На суахілі, мовою, що є рідною для 120 мільйонів чоловік, фраза означає «ні турбот». І Disney, вже після виходу мультфільму, оформив права на розміщення цієї фрази на футболках. На отримання дозволу у кіностудії пішло майже десять років.
Активісти, серед яких письменники, дослідники та викладачі, в різній формі намагаються донести до громадськості, що «Акуна Матата» – це вітальна фраза, яку народи Танзанії, Кенії, Уганди, Руанди, Бурунді, Мозамбіку і Демократичної Республіки Конго використовують у повсякденному житті, і не можна просто взяти і привласнити на неї права. «Це все одно що зробити торговою маркою фразу good morning для англомовних людей. «Акуна Матата» – звичайна, повсякденна фраза. Жодна компанія не може нею володіти », – говорить професор Каліфорнійського університету Нгугі ва Сіонг.
Канадець зімбабвійського походження Шелтон Мпала склав відкриту петицію, в якій закликає зупинити компанії так як приватні особи, здатні перетворювати мову в торгову марку. «У Disney немає прав на те, що вона не винайшла», – йдеться в петиції. На даний момент її підписали майже 53 тис. осіб.
Втім, є і ті, хто вважають, що нічого особливого кінокомпанія не зробила – всього лише скористалася можливістю отримати додатковий прибуток. Як зауважила Ліз Ленджо, кенійський юрист з питань інтелектуальної власності, торговельна марка поширюється тільки на одяг і не забороняє використання фрази в повсякденному житті.
Джерело: https://n.pr/2QGFJ5H