ТОП-7️ порад для створення вдалої ТМ для бізнесу
12 Лютого 2024ТОП-7️ порад для створення вдалої ТМ
Створення вдалої торговельної марки запорука успіху вашого бізнесу. Керівник практики інтелектуальної власності GlobalExpertUA, атестований судовий експерт Наталія БЕГУШ поділилася найголовнішими ТОП-7 порад та секретами для власників бізнесу.
- Назва має бути легкою для вимови та запам’ятовування. Складні довгі назви, незрозумілі слова сприймаються важко. Перевірте чи немає негативного перекладу, якщо ТМ є іноземним словом.
- Назва передає цінність та характер бренду і вона має бути така, як ви бажаєте, щоб клієнти сприймали ваш бізнес. ТМ – це перше з чим знайомиться клієнт. Вона немає описувати товар/послугу чи бути суперзагальним відомим словом = такі ТМ не реєструються. Створюйте таку цінність, за якою клієнти повертатимуться до вас.
Бренди, що влучно відображають свою цінність:
- Apple – асоціюється в нас із акцентом на інновації, дизайн та високу якість;
- Nike – активний спосіб життя;
- Coca-Cola – спільні цінності, такі як радість та сімейний затишок.
- Поміркуйте над розширенням бізнесу в майбутньому.
ТМ реєструється для товарів/послуг (це як КВЕДИ, тільки для ТМ). Вона не повинна обмежувати вас у розширенні асортименту чи географічному покритті.
- Здійсніть перевірку в спеціальних базах торгових марок та ОБОВʼЯЗКОВО проаналізуйте наявність, обраної назви, в Інтернеті та соцмережах. Створюйте ТМ, яка є відмінною від вже існуючих.
Схожі назви можуть бути присутні на ринку, АЛЕ коли вони працюють в різних сферах діяльності, наприклад:
- ТМ «ХХХ» – магазин квітів.
- ТМ «ХХХ» – освітні послуги.
- Перевірте можливість реєстрації домену з такою назвою. Більше про домен ЧИТАЙТЕ ТУТ
- Подавайте на реєстрацію вашу словесну торгову марку, щоб зафіксувати її за собою якнайшвидше.
- Розробіть фірмовий стиль та логотип.
Які емоції відображає ваш лого? Застосовуйте палітру кольорів чи певну графіку, що взаємодіє між собою та привертає увагу (червоний колір викликає енергію, зелений – спокій та релакс. Лінії, текстури, іконки, символи, певні форми, різна графіка – це елементи, що теж несуть вираження бренду для клієнта). Тож, поміркуйте, з чим Ви хочете, щоб асоціювали ваш бренд.
Якщо для вас логотип чи елементи фірмового стилю є такими ж цінними як назва, теж обов’язково їх реєструйте!
Якщо виникли питання або труднощі в створенні вдалої ТМ для бізнесу, звертайтеся!
Наші контакти:
+38 (073) 853 26 13, info@globalexpert.ua